لوازم خانگی هوشمند

بررسی تکنولوژی های جدید به کار رفته در لوازم خانگی هوشمند

مقدمه

لوازم خانگی هوشمند، لوازمی هستند که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند؛ این بدین معناست که این دستگاه‌ها با داشتن یک سری امکانات خاص، به فناوری ارتباطات مجهز شده‌اند و برای شما اطلاعات را ارسال و دستورات شما را دریافت می‌کنند؛ در حالت کلی، یک خانه هوشمند دارای چندین برنامه هوشمند و دستگاه‌هایی است که از طریق اینترنت می‌توان بر عملکرد آنها کنترل داشت و با فشار یک دکمه ساده یا حتی یک فرمان صوتی، برخی فعالیت‌های ساده خانه را تحت کنترل قرار داد.

کاربردهای فناوری خانه هوشمند، بیشتر در وسایل آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی، وسایل راحتی و نظافت منزل، کنترل دما، سرگرمی و تفریحات، سیستم امنیتی خانه و مسائل برقی و روشنایی آن به چشم می‌خورد به طوری که وقتی مردم در مورد خانه‌ هوشمند، صحبت می‌کنند، مزایای فناوری خانه‌های هوشمند در خصوص مسائل فوق و نگرانی های مربوط به امنیت احساس می‌شود.درادامه مقاله درباره لوازم خانگی هوشمند توضیح مختصری داده ایم ،همراه ما باشید.

 

 

آنچه در ادامه خواهید خواند:

▪︎ انواع لوازم خانگی هوشمند

▪︎ لامپ های هوشمند

▪︎ جاروبرقی هوشمند

▪︎ تلویزیون های هوشمند

▪︎ یخچال فریزر های هوشمند

▪︎ پریزهای هوشمند

▪︎ اجاق گاز و خوراک پز هوشمند

▪︎ ظرف‌شویی، ماشین لباس‌شویی و خشک‌کن هوشمند

▪︎ مزایا خانه هوشمند

▪︎ روش های کنترل از راه دور لوازم خانگی هوشمند

 

 

 

انواع لوازم خانگی هوشمند

 

 

 

لامپ‌های هوشمند

لامپ‌های هوشمند

یکی از وسایل هوشمندی که شهرت زیادی دارد، لامپ‌های هوشمندی است که علاوه بر اینکه شما را قادر می‌سازند توسط اپلیکیشن تلفن همراه هوشمند خود، شدت نور آن‌ها را تغییر دهید، تنوع رنگی در نور آنها ایجاد کنید؛

این لامپ‌ها را می‌توان به واسطه فناوری به کار رفته در آنها، فراتر از یک لامپ معمولی دانست؛ برخی از این لامپ‌ها در بسته‌بندی خود با کیت کاملی از لوازم جانبی همراه هستند که قیمت آنها را افزایش می‌دهد.

کنترل از راه دور لامپ ها جهت خاموش وروشن شدن وتغیر رنگ لامپ ها،تنوع بالا دراین نوع لامپ ها،استفاده در هر مکانی وکم مصرف بودن از مزایای این لامپ های هوشمند محسوب می شوند.

 

 

جاروبرقی هوشمند

جاروبرقی هوشمند

جاروبرقی هوشمند از دیگر لوازم خانگی هوشمند به شمار می‌آید که برندهای بسیاری در این زمینه فعال هستند؛ این وسیله با اینکه از اندازه کوچکی برخوردار است اما می‌تواند به وسیله سنسورها و حسگرهای حساس خود، نقشه داخلی خانه شما را بخاطر بسپارد و در تمیزی منزلتان، بهترین عملکرد را داشته باشد،

این جارو برقی های هوشمند برای افراد شاغل بسیار مناسب هستند،که در نبود آنها این ربات خانه را نظافت می کند.

در برخی از مدل‌های این وسیله که شارژی هستند و شارژ را در خود ذخیره می‌کنند، دوربین دیجیتال تعبیه شده است؛ کم صدا بودن این دستگاه مزیت محسوب می‌شود؛ زیرا در شب هم می‌تواند کار نظافت خود را انجام دهد.

انتخاب این نوع جاروبرقی  بسدگی به سطوح خانه،چیدمان وسایل خانه ،برنامه ریزی ،عملکرد،تعمیر ونگهداری وطول عمر باتری ونگهداری شارژدارد.

از رسیدگی مداوم به آنها ،مکش کم وقیمت بالا از معایب این ربات می باشد.

 

 

 

ظرف‌شویی، ماشین لباس‌شویی و خشک ‌کن هوشمند

ظرف‌شویی، ماشین لباس‌شویی و خشک ‌کن هوشمند

به واسطه هوشمند سازی لوازم خانگی و داشتن قابلیت اتصال به اپلیکیشن مربوط به خود، امکان کنترل کامل ماشین ظرف‌شویی، ماشین لباس‌شویی و خشک ‌کن وجود دارد؛

درست به همین علت قادر خواهید بود با تلفن همراه خود از بیرون از خانه، آنها را روشن کرده، تایمر شستشویی آنها را تنظیم نمایید،پایان شست و شو اطلاع رسانی می شود،دمای آب و دورهای شست و شو را تنظیم کنید و یا حتی این وسایل را خاموش یا غیرفعال کنید.

 

 

 

تلویزیون‌های هوشمند

تلویزیون هوشمند

اگر قصد داشته باشیم یک تعریف درست را از تلویزیون‌های هوشمند به گوش مخاطب برسانیم، باید بگوییم این تلویزیون‌ها ضمن اینکه از کیفیت و وضوح بیشتر تصویر نسبت به تلویزیون‌های سابق برخوردارند، در دل خود دارای یک کامپیوتر پیشرفته هستند که وظیفه عرضه سرویس‌های متنوع را برعهده دارد و موجب برقراری ارتباط بین اپلیکیشن تلفن همراه و تلویزیون‌ هوشمند می‌گردد.

از آپشن های مهم این  لوازم خانگی هوشمند ها کیفیت بالای صدا وتصویر،کم مصرف بودن،دارای ویندوز،امکان نصب اپکیشن روی آن و، ورودی های متنوع از جمله یو اس بی می باشد.

 

 

 

یخچال فریزر های هوشمند

یخچال فریزر های هوشمند

پنل نصب شده روی یخچال هوشمند واتصال آن به wi fi خانه شما این امکان را می دهد، که یخچال خود را با استفاده از برنامه نصب شده روی گوشی همراه خود کنترل کنید.

فعالسازی یخ ساز،رویت درون یخچال با استفاده از دوربین های داخلی ،کنترل درجه دمای یخچال واطلاع رسانی بازماندن درب یخچال ویا کم شدن درجه دمای یخچال روی گوشی هوشمندتان از کاربرد های یخچال های هوشمند می باشد.

کم مصرف بودن وصدای کم وسازگاری موتور با محیط ویژگی های این لوازم خانگی هوشمند نیز می باشد.

 

 

 

پریز های هوشمند

پریز های هوشمند

پریز های هوشمند ظاهری مشابه به پریز های معمولی دارند ولی عملکرد آنها بسیار متفاوت تر است.این پریز ها را کافی است وارد پریز های قدیمی خود کنید و از طریق گوشی همراه عملکرد آنهارا کنترل نمائید.

شما می توانید زمان روشن و خاموش آنهارا تائین کنید ،پس می توانید هر وسیله برقی که به این پریزها متصل می شود را از راه دور کنترل نمائید،مثلا می توانید به  پریز قهوه ساز دستور دهید که قبل از ورود شما به خانه برایتان قهوه آماده کند ویا سیستم گرمایش و سرمایش خانه خودرا از راه دور کنترل کنید وزمانبندی کنید تلویزیون خود در چه زمانی خاموش شود.

این پریز ها مصرف انرژی را به صورت خودکار بهینه می کنند واگر بودجه وهزینه کافی برای خرید انواع لوازم خانگی هوشمند ندارید ویا حتی خیلی از لوازم خانگی هوشمند نشده اند این پریزها جایگزینی مناسب برای شما خواهند شد.

 

 

 

اجاق گاز و خوراک پز هوشمند

اجاق گاز های هوشمند قابلیت تنظیم کردن آن و گرم کردن غذا در زمان خاص و درجه حرارت کنترل شده را دارند ،همینطور دارای سنسور می باشند که در صورت آتش سوزی و یا نشت گاز آتش را خاموش می کنند و باعث عدم پراکندگی آتش می شوند.

استفاده از خوراک پزهای هوشمند باعث صرفه جویی در وقت وانرژی ،عدم خاموش نشدن شعله دراثر سریز شدن غذا وجلوگیری از سوختن غذامی باشد.

 

 

 

مزایای خانه هوشمند

مزایای خانه هوشمند

 

با پیوستن به خانواده رو به رشد لوازم خانگی هوشمند و استفاده از مدرن ترین تکنولوژی روز، می‌توانید از مزایای یک خانه هوشمند نیز بهره‌مند شوید؛

زمانی که در مورد مدرن ترین تکنولوژی روز اطلاعات بیشتری کسب می‌کنید، می‌توانید بر خانه خود کنترل بیشتری داشته باشید؛

این امر نیز به شما این امکان را می‌دهد که تصمیمات بهتری بگیرید و نحوه استفاده از منابع محدود خود را تغییر داده و مصرف آنها را بهینه‌سازی کنید؛

این بهینه‌سازی می‌تواند به شکل مصرف درست در استفاده وسایل و منابع گرمایشی شما باشد که با این کار در صورتحساب خود نیز صرفه‌جویی کرده‌اید؛

مثال دیگر بهینه‌سازی مصرف، استفاده درست برق مصرفی خانه خود در ساعات خارج از اوج مصرف است؛ برای مثال می‌توانید ماشین ظرفشویی و یا لباسشویی خود را به جای ساعت هفت بعد از ظهر، ساعت سه روشن کنید؛

همه این فعالیت‌ها با اتصال وسایل به اینترنت نیز امکانپذیر بوده و در برداشت یک قدم درست در جهت بهینه‌سازی منابع کشور و همچنین هزینه‌های شما کمک کننده خواهد بود.

ایجاد راحتی و امنیت در خانه هوشمند  بسیار لذت بخش می باشد ، این نوع لوازم خانگی می توانند در کار های خانه به شما کمک کنند .

 

 

 

روش‌های کنترل لوازم خانگی هوشمند

اولین روشی که می‌توان از آن برای کنترل لوازم خانگی هوشمند بهره گرفت، استفاده از سوئیچ‌های دیواری است که از Wi-Fi برای اتصال به دستگاه‌های هوشمند مختلف در خانه و کنترل آنها استفاده می‌کند؛

انواع این کنترل‌ها دارای صفحه نمایش لمسی هستند و با لمس دکمه‌های کاربردی به شما این امکان را می‌دهند که انواع فعالیت‌ها مانند پخش موسیقی، کنترل روشنایی، تنظیم دمای ترموستات و … را انجام دهید.

در صورتی که فرمان صوتی را دوست ندارید و ترجیح می‌دهید با فشار دادن دکمه‌های مکانیکی به وسایل  خانه خود دسترسی پیدا کنید، می‌توانید از کنترل‌هایی استفاده کنید که دارای دکمه‌های مکانیکی هستند.

روش دیگری که مثال زدنی است، شنود یک فرمان صوتی است که با صادر کردن این فرمان، عملیات انتخابی قابل اجراست.

راه دیگری که می‌توان عملیات فوق را انجام داد، کنترل از راه دور لوازم خانگی هوشمند توسط اپلیکیشن موبایل و جدیدترین تکنولوژی های بکار رفته در این لوازم است ،وکارکردن با اپلیکیشن بسیار آسان است.

 

 

 

شرکت های تولید کننده لوازم خانگی هوشمند

سونی

حایر

هایسنس

ال جی

سامسونگ

و…

 

 

 

سخن آخر

لوازم خانگی هوشمند تنها به این چند قلم وسایل محدود نمی‌شوند، بلکه صحبت درباره مدرن ترین تکنولوژی روز و مزایای وجود آنها در خانه، طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود که کل آن را نمی‌توان در این مبحث گنجانید اما می‌توان به جرات گفت که امروزه، دیگر، ترک خانه به مدت طولانی، نکته نگران کننده‌ای نیست.

به یاد داشته باشید ،برای کارایی بهتر لوازم خانگی هوشمند باید نرم افزار های  آن ها را همواره بروز رسانی کنید تا از مشکلات احتمالی جلو گیری کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی