فوت و فن خرید اینترنتی لوازم خانگی

مقدمه

خرید اینترنتی و یا همان  خرید آنلاین، امروزه به یک روند رایج برای خرید اقلام مورد نیاز اکثر مردم  تبدیل شده است .حتما شما هم می‌دانید که فروشگاه های اینترنتی لوازم خانگی در کنار خیلی از منافع و محاسنی که دارند بعضی از آنها هاباعث ایجاد خسران ها وآسیب هایی برای خریداران میشوند.

معمولاً افراد به دلیل اینکه وقت کافی که برای گشت و گذار و انتخاب محصول در فروشگاه های سنتی ندارند خرید اینترنتی را  تجربه می‌کنند که با نداشتن اطلاعات کافی باعث پشیمانی این افراد می شود پس بهتر است قبل از خرید اینترنتی بتوانید یک محصول را از میان هزاران محصول بازار انتخاب کنید و فروشگاهی مطمئن را شناسایی کنید و با خیال راحت آن را خریداری کنید

ما سعی کردیم در این مقاله معیارهای مهم خرید اینترنتی لوازم خانگی را بیان کنیم،اکثرا این نکات را نمی دانند یا به آنها توجه نمی کنند دیگر نگران نباشید با خواندن این مقاله به شما یاد خواهیم داد که چگونه یه خرید مطمئن را انجام دهید.

 

در این مقاله خواهید خواند:

 

  1. چگونه خریدی مطمئن از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟
  2. راه های کلاهبرداری چیست ؟و مقابله با آن چگونه است؟
  3. خدمات پس از فروش چیست ؟ تفاوت گارانتی و وارانتی چیست؟
  4. نماد اعتبار الکترونیکی برای چه فروشگاه اینترنتی صادر میشود؟
  5. برچسب انرژی چه مزایایی دارد .
  6. تشخیص کالای تقلبی از اصل آن
  7. استفاده از محصولی که کاربرد ۱۰۰ درصد داشته باشد

 

همراه ما باشید در ادامه به نکاتی خواهیم پرداخت که با خواندن آن خریدی بدون پشیمانی خواهید داشت.

 

۱_خرید خود را از فروشگاه های اینترنتی داری نماد اعتماد انجام دهید

مراقب باشید همه سایت های خرید اینترنتی موجود،قابل اعتماد نیستند و اگر در انتخاب خود دقت نکنید ممکن است شما یکی از قربانیان این فروشگاه های جعلی باشید.

یکی از نشانه های معتبر بودن یک فروشگاه  اینترنتی داشتن نماد اعتماد الکترونیکی است؛ این نماد به شکل یک علامت در بالا یا پایین سایت هایی که از نظر قانونی فعالیت آنان مورد تائید است به نمایش در می آید.

یک روش راحت که خیالتان هم راحت میکند این است که آدرس دامنه سایت فروشگاه را در سایت enamad.ir جست وجو کنید و ببینید آیا فروشگاه مدنظر دارای نماد اعتماد است یا خیر.

نماد-اعتماد

نماد اعتبار نشانه ای است که از طرف مرکزی، به نام توسعه تجارت الکترونیکی به عنوان تائیدیه بر فروشگاه  اینترنتی داده میشود ، این نماد منحصرا توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی  صادر شده و به کسب و کار های مجازی ،مجاز با هدف ساماندهی ،احراز هویت و صلاحیت آنها اعطا می گردد؛ وبعد از برسی وبگاه و احراز هویت و صلاحیت مالک، این نماد به مدت ۲ سال صادر می گردد.

 

از دیگر موارد اعتماد به فروشگاه اینترنتی:

  • ظاهر مناسب و با کیفیت سایت
  • دارا بودن شبکه های اجتماعی؛آدرس و تلفن ثابت ،معتبر و رسمی
  • داشتن صفحه تماس با ما

 

روش های کلاهبرداری های خرید اینترنتی

Online shopping scams

اصولا مبنای کلاهبرداران خرید اینترنتی ؛بر اساس عدم شناخت کافی استفاده کنندگان از ابزار اینترنت و نقاط ضعف وب سایت های اینترنتی فروشگاهی و خدماتی  دروغین و سواستفاده از اطلاعات محرمانه کاربران به سرمایه و پول آنها دست درازی کرده، و به تعبیری در دنیای شلوغ اینترنت پنهان میشوند .

سود جویان با ساخت فروشگاه های اینترنتی جعلی و به فروش گذاشتن  محصولات و خدمات دروغین به صورت خرده فروشی (فیشینگ) اقدام میکنند .

فریب و کلاهبرداری از طریق اعلام نمودن، برنده شدن  کاربران در حراج  های آنلاین  وبا معالمه ای کلاهبردارانه و برنده شدن در قرعه کشی و معمولا مواردی همچون ،تعیین قیمت خدمات و محصولات پائین تر از بازار ،درخواست پرداخت لحظه ای و اینترنتی ،درخواست پیش پرداخت ،کاربران را فریب داده و اقدام به کلاهبرداری اینترنتی آنلاین می نمایند.

 

 

چگونه از کلاهبرداری خرید اینترنتی جلوگیری کنیم

  • توجه به دارا بودن سیستم باز پرداخت یا باز پس گیری در چهارچوب فعالیتشان.
  • قبل از خرید اینترنتی و پرداخت آنلاین در فروشگاه های اینترنتی راه های ارتباطی به فروشگاه مربوطه توجه داشته باشید .
  • به نشانی درگاه (URL ) دقت داشته باشید ، درگاه های معتبر بانکی دارای نشان اینترنتی متشکل از https بوده و نماد قفل بسته سبز رنگ در کنار درگاه منطبق می باشد، آدرس سایت‌ها و درگاه‌های اصلی با عبارت https آغاز می‌شوند و در صورتی که درگاهی فاقد S باشد نباید به آن اعتماد کرد.
    زیرا وجود S نشان امنیت بالای صفحه مرورگری است که از پروتکل امن https برای انتقال داده‌ها بهره می‌برد.
    همچنین در صورت کاهش یا اضافه شدن هر عبارتی غیر از عبارت فوق در اصلی بودن درگاه باید تردید کرد.

https

  • تا زمانی که از صحت واعتبار فروشگاه اینترنتی مطمئن نشده اید نسبت به پرداخت آنلاین وجه مربوط به قیمت کالا اقدام نکنید .
  • برای تست معتبر بودن یک درگاه می‌توانید اطلاعات کارت خود را اشتباه وارد کنید، اگر درگاه پرداخت معتبر باشد و به سیستم بانک مرکزی و شاپرک وصل باشد اخطار می‌دهد که اطلاعات کارت شما نامعتبر است اما اگر کد اخطاری ارسال نشد یعنی درگاه طراحی شده برای سرقت اطلاعات شماست.

 

اما گاهی هم فروشگاه  اینترنتی مطمئن و معتبراست ولی به دلیل سهل انگاری خودمان باعث ایجاد کلاهبرداری هنگام خرید آنلاین از ما شود ،بهتر است :

  • همواره از دستگاه شخصی خودتان اقدام به خرید اینترنتی کنید.
  • از وصل شدن به درگاه بانکی هنگامی که به یک وای فای رایگان مانند وای فای کافی شاپ متصل هستید جلوگیری کنید.
  • درمکان های عمومی اقدام به خرید اینترنتی نکنید .

 

۲_قیمت محصولات وبودجه تان برای خرید اینترنتی چقدر است؟

شما همیشه با قیمت کالا ها برخورد داشته اید و تجزیه تحلیل هایی را در ذهن خود انجام داده اید ،باید محصولی را انتخاب کنید که در کنار پرداخت قیمت برایتان ارزش داشته باشد.

به زبان ساده و خلاصه نیز یعنی اینکه بدانید می خواهید چه محصولی را از چه گروهی خریداری کنید،پولی که بابت محصول می دهید برای چه ویژگی آن است

اصولا باید برای خرید،یک کف و یک سقف قیمت در نظر بگیرید اگر محصولی ارزش زیادی برایتان ایجاد کرده وحس خوبی نسبت به آن داشته باشید تا سقف قیمت برایش هزینه کنید پس تنها راه برای رسیدن به قیمت های ایده آل این است که کمی وقت بگذارید ‌.

اگر شما واقعا میزان بودجه خود را دقیق بدانید آن را روی برنامه خرج می کنید  و کمتر به مشکلات مالی برای خرید بر میخورید،چون گاهی اوقات ممکن است تصورمان از بودجه بیش از اندازه باشد اما در اصل مقدار کمی از آن را در اختیار داشته باشیم .

قبل از خرید از چند فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی دیدن کنید ، قیمت تقریبی جنس های مدنظرتان را یادداشت کنید بدون آنکه چیزی خریداری کنید  ودر آرامش کالای مورد نظر خودرا انتخاب کنید،باتوجه به انواع گوناگونی از یک کالا بهتر است همیشه کالایی را که کیفیت آن با قیمت آن برابری می کند انتخاب کنید،حواستان باشد در مقابل پولی که پرداخت می کنید صاحب چه چیزی می شوید.

 

 

۳_محصولات متنوع بازار را باهم مقایسه کنید
comparison

زمانی که قصد خرید اینترنتی لوازم خانگی را دارید وبه بازار و فروشگاه های اینترنتی  مراجعه میکنید برندهای مختلف ایرانی و خارجی وجود دارند که قطعا نظر شمارا به خود جلب خواهند کرد هریک از این برند ها تولید کننده ی محصولات متعددی هستند که هرکدام از ویژگی ها وقیمت های مختلفی برخوردار می باشند.

به زبان ساده، قبل از خرید , کارایی محصولات و ویژگی آنها را مطالعه کنید ،قیمت هارا باهم مقایسه کنیدو بدانید کدام محصول برای شما می تواند کارایی بهتر داشته باشد ودر کنارش نیز کدام قیمتی مناسب با بودجه  شما داشته است.

 

 

تحقیق کنید ونظرات خریداران دیگر را بخوانید

قبل از خرید اینترنتی لوازم گران قیمت ، در اینترنت بگردید و نظرات خریداران را بخوانید تا مناسب ترین محصول را بیابید ، قیمت اجناس مختلف در یک فروشگاه را با هم مقایسه کنید محصولی را بیابید که متناسب با بودجه تان باشد ، عمر طولانی داشته باشد و به بهترین نحو پاسخ گوی نیاز هایتان باشد

مقایسه  شامل  گارانتی و خدمات پس از فروش هم میشودکه در ادامه درباره آنها توضیح می دهیم.

کمتر کسی پیدا می شود محصولات بدون گارانتی را برای خریدن انتخاب نمایند و مشتریان نیز به دنبال کسب اطلاعات بیشتر از خدمات پس از فروش می باشند.

خدمات پس از فروش عبارت است تعهدی که شرکت ها برای پاسخگویی به نیاز مشتریان برای پشتیبانی در یک دوره زمانی خاص ارائه میدهند این خدمت میتواند شامل خدمات  نصب ،تست و راه اندازی ، تعمیرات دوره ای، تعمیر یا تعویض قطعه معیوب ،تعمیرات در مدت گارانتی و خارج از گارانتی محصول  باشد.

 

 

خدمات پس از فروش برندهای ایرانی به دوشکل کلی به مشتریان ارائه میشود .
  • درحالت اول شرکت های تولیدی بزرگ را در می گیرد و به طور معمول خود این خدمات را برعهده گرفته و حتی دفتر جداگانه ای را به آن اختصاص می دهند،به این ترتیب شرکت خود مستقیما با مصرف کننده در ارتباط است ودر صورت بروز مشکل، راحت تر قطعات احتمالی مورد نیاز تامین کرده و مشکل را حل و فصل می نماید.
  • در حالت دوم شرکت های کوچک تر اما از شرکت های واسطه برای این کار استفاده می کنند ، فقط برای برند های کوچک لوازم خانگی نیست برای برند های خارجی که محصولات خود را در ایران فروش هم می رسانندهم نیز هست .

 

گارانتی

اصطلاح گارانتی عهدی است میان دو شخص که در شرایط خاص عملی خواهد شد، اگر محصولاتشان تا مدت زمان  مشخصی کاملا مطابق با شرایط قرارداد ضمانت، کار نکرد وجه پرداخت  شده را برگشت می دهد یا محصول به طور رایگان تعویض و تعمیر می کنند .گارانتی در واقع نوعی اطمینان برای مصرف کننده است که محصول خریداری شده مطابق با مشخصاتی است که در تبلیغات آمده و اگر مصرف کننده راضی نبود شرکت حاضر است آن را پس بگیرد یا تعویض و تعمیر کند.

 

انواع گارانتی
  • گارانتی صریح
  • گارانتی مادام العمر
  • گارانتی ضمنی
  • نقض گارانتی( زمانی که تعهد فروشنده باسازنده دستگاه برآورد نشود، نقض گارانتی اتفاق می افتد و اگر همانگونه که خرید کار می کرده ،کار نکند و یا مطابق گفته های فروشنده کار نکند ، حتی اگر ایرادی هم پیدا نکرده باشد،نقض گارانتی شده است).
وارانتی

تمامی خدماتی که در دوره گارانتی به مشتری داده میشود ،در دوره وارانتی  نیز وجود دارد تفاوت آن با گارانتی آن است که در دوره وارانتی ، هزینه خدمات انجام شده توسط مشتری پرداخت می شود ودر ازای آن مشتری می تواند از فضای تعمیر گاه ابزار مخصوص و دانش فنی موجود در شرکت استفاده استفاده نمایند .

کارت طلایی خودرو ها نمونه ای از این نوع خدمات است. به این معنی که محصول در دوره بیشتری استفاده می شود ودر آن هیچ بازگشت پولی وجود ندارد؛ در دوره گارانتی شما درصورت بروز مشکل اصل پولی که پرداخت کرده اید به شما باز می گردد اما در وارانتی اینگونه نیست.

 

۴_هزینه ارسال و زمان محصول خرید اینترنتی راهم در نظر بگیرید

delivery

هزینه ارسال کالا  از مواردی است که با توجه به روش ارسال تعین میشود وبرای روش های مختلف متفاوت است، اما قیمت ارسال محموله های پستی چقدر  است؟

 

قیمت های قانونی براساس مسیر و وزن بسته های متفاوت است؟

 

روش های ارسال پستی از طرف فروشگاه اینترنتی چند روش مختلف وجود دارد که بسته به فاصله مشتری از انبار اجناس و انتخاب وی برای مدت زمان تحویل سفارش یکی از راه هارا باید انتخاب شود .

ارسال پستی به صورت پیشتاز یکی  از مطمئن ترین راه های ارسال مرسولات است ، در این روش بسته ها حداکثر تا ۳ روز کاری به دست مشتریان می رسند‌،ومحاسبه تعرفه ارسال با توجه به مسافت متغیر است.

(توجه داشته باشین محصولاتی که بیش از ۵ کیلو گرم وزن دارند،حتما باید از پست پیشتاز برای ارسال آنها استفاده شود )

 

 

۵_ قبل از هر چیز از اشتباهات دیگران در خرید لوازم خانگی به صورت آنلاین درس بگیرید.

خوب است که قبل از خرید اینترنتی به سراغ کسانی برویم که تجربه لازم را در این زمینه دارند ،مشورت و نظرخواهی با افرادی که در ارتباط هستیم یکی از کارهای مهم وحیاتی در تصمیم‌گیری‌ها است، حتما شما با افراد زیادی در ارتباط هستید که در رابطه با موضوعات زیادی با آنها به گفتگو می پردازید

قطعاً یکی از موضوعات خرید اینترنتی لوازم خانگی می‌تواند باشد، که شما می توانید با مشورت از دیگران این محصول با کیفیت و دلخواه را داشته باشید این گونه با هزینه ای که می کنید و با مشورت از دیگران می توانید یک وسیله خانگی خوب از فروشگاه های اینترنتی خریداری کنید، زیرا که آنها به شما می گویند که بهترین کار چیست و چگونه خودشان توانستند خریدی راضی کننده داشته باشند.

فروشگاه های اینترنتی فراوانی وجود دارد این افراد با تجربه‌ای که در خرید دارند می‌توانند راهنمای مناسب برای انتخاب یک فروشگاه اینترنتی خوب باشند.

هزینه های پنهان را در نظر داشته باشید، در برخی مواقع راه اندازی یک وسیله خریداری شده، نیاز به خرید وسایل جانبی و پرداخت هزینه های اضافی نیز دارد.

 

 

۶_ مکان قرار گرفتن وسیله را از قبل مشخص کنید و با ابعادی که درون سایت زده است مقایسه کنید.

پیش از خرید اینترنتی لطفاً کمی صبور باشید همه افراد قبل از اینکه برای خرید وسایل اقدام کنند حتماً برای آن وسیله مکانی را از قبل مشخص کرده اند ، کار مهمی که قبل از خرید اینترنتی باید انجام دهید،این است که اندازه مکان وسیله را با ابعادی که درون همه سایت های لوازم خانگی آنلاین وجود دارد مقایسه کنید .

امکان دارد که وسیله دلخواه شمابا ابعاد مکان همخوانی نداشته باشد، کوچک یا بزرگ باشد برای مثال شما یخچال فریزر ساید بای ساید در فروشگاه اینترنتی توجه‌تان راجلب  کرده است قبل از خرید ابعاد مکان یخچال در خانه خود را بررسی می کنید

اگر ابعاد مناسب باشد سپس آن یخچال فریزر را خریداری می‌کنید اما اگر قبل از بررسی ابعاد مکان یخچال فریزر، سفارش یخچال فریزر را دهید امکان دارد که از این خرید راضی نباشید، حتی اگر آن یخچال فریزر طرح و مدل دلخواه شما باشد چرا که با ابعاد مکانش جور در نمی آید

پس شما می توانید با در نظر گرفتن مکانی که برای آن وسیله در نظر گرفته اید یک لوازم خانگی خوب از فروشگاه اینترنتی خریداری کنید،یک محصول بزرگ تر از آنچه نیاز دارید خرید نکنید این انتخاب عقلانی نیست.

 

 

۷_گول ظاهری را نخورید.

یکی از عمده مشکلات که همه افراد مخصوصاایرانی ها با آن مشکل دارند ، این است که وسیله را برای جذابیت انتخاب می کنند، و فقط برایشان بدنه و شکل وسیله مهم است ،باید گفت که اینگونه افراد کسانی هستند که به مشکل ،وپشیمانی بیشتر مواجه می شوند .

مشخصات کامل وسایل به طور کامل در هر فروشگاه اینترنتی وجود دارد ، مطالعه کاملی از محصولات داشته باشین .

پس با خیال راحت محصول را خریداری کنید به یاد داشته باشین  همیشه ظاهر عالی خبر از کارایی عالی به شمانمی دهد بسیاری از محصولات هستند که  ظاهری جذاب و شیک دارن ، اما کیفیت و کارایی خوبی ندارند در اینجا انتخاب با شماست آیا محصولی جذاب اما کم کیفیت می خواهید ؟

یا محصولی با کیفیت و کارایی عالی اما ظاهری عادی؟ممکن است کالایی از نظر ظاهری بسیار جذاب باشد اما کیفیت چندانی نداشته باشد بنابراین  باید سعی کنید که کیفیت و قیمت  مناسب را برای خرید در اولویت قرار دهید.

برچسب انرژی

بازدهی مفید ، میزان مصرف انرژی و همچنین توجه به  طراحی ، ساخت مناسب  و منطبق بر استانداردهای معتبر  و بهینه جهانی باید مورد  توجه تولید کنندگان این وسایل انرژی بر و توجه به میزان کارایی و مصرف انرژی آنها نیز از جمله  مواردی است که باید مورد توجه مصرف کنندگان باشد.

برچسب انرژی نشان میدهد که یک وسیله چقدر انرژی را مدیریت  می کند ،و هنگام خرید وسیله ای را انتخاب کنند که در مقایسه با سایر وسایل موجود مصرف انرژی کمتر و کارآیی بیشتر داشته باشد ،هرچه قدر انرژی را مدیریت کند واقتصادی تر باشد برای اوضاع مالی شما بهتر است.

به زبان ساده برچسب انرژی برگه کوچکی هست  که روی محصولات چسبانده میشه این برگه حاوی اطلاعات مهمی در مورد مصرف انرژی ، مدل و شرکت سازنده ،حجم نگهداری مواد و مواد منجمد شده به لیتر در یخچال فریزر،میزان بهینه بودن عملکرد های مختف می باشد؛ که با استفاده از حرف لاتین A تا G مشخص می شود که هر حرف دارای رنگ مخصوص به خود از سبز تا قرمز است.

برچسب انرژی یخچال

در چه وسایلی این برچسب وجود داره؟

برای یخچال فریزر های خانگی، ماشین لباس شویی ، کولر آبی،کولر گازی، اتوی برقی وسایر وسایل برقی کوچک آشپزخانه تدوین شده است.

استفاده از آن مزایا  گوناگون برای مصرف کنندگان دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتخاب درست و هوشمندانه مردم در هنگام خرید
  • مقبولیت اقتصادی
  • تشویق و ترغیب سازندگان وسایل خانگی
  • کاهش آلودگی محیط زیست
  • کاهش هزینه مصرف انرژی
  • بهینه سازی و مصرف انرژی
  • ارائه اطلاعات اختصاصی ویژه هر وسیله شامل علامت تجاری ، نام شرکت سازنده ، مدل دستگاه و نشان استاندارد .

 

 

 

۷_خرید نادرست ونداشتن کاربرد۱۰۰ درصد

همیشه وقتی می خواهیم خرید کنیم اشتباهاتی را انجام می دهیم ، باید با توجه به میزان درآمدی که داریم برای پوشاک،خوراک،هزینه های درمانی،خرید وسایل خانه برنامه ریزی کنیم.

اعتیاد به خرید کردن هم مانند هرنوع عادت ناهنجار دیگر به فرد لطمه میزند،ومبلغ کلانی خرج می شود.

 

قبل از خرید:

  • لیست مایحتاج برای خرید خود تهیه کنید،این کار باعث می شود هم نظم وترتیب بهتری به خرید بدهید و هم اینکه از خرید کالاهای بی مورد پرهیز کنید درواقع با تهیه یک لیست می توانید خرید بهتری داشته باشید .
  • باروحیه خوب خرید کنید ،تجربه نشان داده هنگامی که فرد با روحیه خراب سراغ فروشگاه ها می رود، چیزهایی را می خرد که در حالت سلامت روحی به هیچ وجه تهیه نمی کرده است،اما او آن هنگام فقط و فقط به فکر آتش زدن پولش است.
  • اگر پس از برسی ها اقناع شدید که کالا را نیاز دارید،آن را خریداری کنید و از داشته آن لذت ببرید،زیرا در این صورت پشیمانی پس از خرید برای شما بسیار کم شده است.
  • به خاطر داشته باشید : هر قدر در مقابل خرید اجناس غیرضروری مقاومت کنید، پول بیشتری برای خرید لوازمی که واقعا مورد نیازتان است خواهید داشت.
  • تحت تصمیمات ناگهانی خرید نکنید، بهتر است اول به چیزی که برای خریدش باید پول پرداخت کنید، فکر کنید.

 

پولتان را برای خرید اجناس بی استفاده هدر ندهید. قبل از خریدن مطمئن شوید حتما از جنس مورد نظر خوشتان آمده و اگر آن را خریداری کنید، مورد استفاده بسیار دارد. به علاوه همیشه به خاطر داشته باشید که هر جنس باید به نسبت قیمتش، کیفیت مناسبی داشته باشد.

 

۸_تشخیص کالای تقلبی از جنس اصل

اصلی-تقلبی

طراحان حرفه ای تلاش زیادی برای تولید محصولات تقلبی خود می کنند لباس،کیف ها وسایر تجهیزاتی از این دسته ممکن است در بازار های آنلاین به وفور یافت شوند ولی چگونه می توان از اصل بودن آنها اطمینان داشت ؟

درشرایط خرید فیزیکی می توان با لمس ماده تولیدی بسیاری از مشکلات پی برد ، ولی در خرید آنلاین تنها می توانید عکس هایی را مشاهده کنید که فاقد چنین امکانی هستند.

در این صورت باید به دو نکته توجه داشته باشید ، نخست این که هیچ ارزانی بی دلیل  نیست و وقتی که یک یخچال ساید بای ساید را قیمت یک سوم نمونه اصلی آن در بازار مشاهده کردید،بدانید که به احتمال ۹۹ درصد با جنس تقلبی روبه رو هستید

دوم اینکه تنها از فروشگاه های اینترنتی معتبر خریداری کنید  همانطور که در اول مقاله گفتیم فروشگاه های دارای نماد اعتماد را برای خرید انتخاب کنید،تا جنس اصل به دست شما برسد.

محصولات الکترونیکی کمتر دارای ریسک تقلب هستند این کالا ها دارای دفترچه ی راهنما مخصوص و ضمانت نامه بوده بنابراین احتمال تقلبی بودن آنها کمتر وجود دارد.

کالاهای اصلی دارای پشتیبان از شرکت تولید کننده هستند ،وشماره تماس مستقیم کارخانه ی تولید کننده را دراختیار مشتری قرار می دهند.

البته خیلی از اوقات با استفاده از یک محصول متوجه تقلبی بودن آن میشوید،پس گول ظاهر مشابه را نخورید باید دقت تان را در خرید افزایش دهید در واقع باید خیلی تجربه داشته باشید.

 

نتیجه

ودر آخر  قبل از خرید از فروشگاهای اینترنتی حتما نکات گفته شده را رعایت کنید تا خریدی مطمئن و راحت لوازم خانگی را تجربه کنید، خریدی شیرین همیشه با صبر و پرسو جو کامل اتفاق می افتد .

تجربه دیگران را از خرید اینترنتی کسب کنید سپس محصول خود را در فروشگاه های اینترنتی برسی کامل کنید و از هر جنبه  ومعیاری آنرا مورد برسی قرار دهید وخریدی مطمئن و دلخواهتان  را انجام  دهید.

قبل از اینکه بخواهید اقدامی در مورد خرید بکنید و یا اطلاعات خصوصی شما را بخواهند یا انتخاب های مناسب با قیمت فریبنده ارائه میکنند محتاط باشید و همواره عاقلانه تصمیم بگیرید،در صورتی که از شما کلاهبرداری شده سریعا با طرح شکایت خود به مرکز جرایم سایبری فتا مراجعه کرده تا به شناسایی افراد کلاهبردار اقدام کنند.

این مطلب را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید تا آنها نیز از موارد مورد نیاز جهت یک خرید اینترنتی ایمن مطلع شوند.

امنیت خرید هم برای فروشگاه های اینترنتی و هم برای برای خریداران مهم است،آنقدر راهم موضوع پیچیده نیست و تنها کافی است چند مورد ساده را در نظر داشته باشید،تا خرید های شما از اینترنت همگی در امنیت کامل باشد،وناخواسته در مسیر و دست افراد سودجو قرار نگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی