معرفی سریع بهترین تلویزیون های ارزان ۴K گیمینگ

معرفی سریع بهترین تلویزیون های ارزان ۴K گیمینگ

اگر شما یک گیمر رقابتی هستید و به دنبال بهترین تلویزیون ۴ کی می باشید پس دنبال بهترین کارایی خواهید بود. سازندگان سال های اخیر در حال افزایش کارایی تلویزیون های خود از نظر گیمینگ بوده اند تا بتوانند با مانیتور ها رقابت کنند. مدل های بالاتر اغلب از تکنولوژی VRR و Auto low latency استفاده می کنند و زمانی که دستگاه بازی به آن ها متصل شوند به صورت اوتوماتیک بر روی حالت بازی می روند. با عرضه ی پی اس فایو و ایکس باکس وان در بازار تلویزیون ها از پورت hdmi 2.1 استفاده میکنند تا شما بتوانید بازی های 4K را با ۱۲۰ fps بازی کنید.

 

ما بالغ بر ۳۶۰ تلویزیون بررسی کرده ایم تا بتوانیم بهترین تلویزیون های گیمینگ را به شما معرفی کنیم و این لیست پیشنهادی ماست:

 

تلویزیون LG C2 OLED

تلویزیون LG C2 OLED

بهترین تلویزیون ۴ کی که ما تست کردیم LG C2 OLED می باشد. این یک تلویزیون پرمیوم است که صفحه ی نمایش اولد دارد که سطح سیاهی خوبی را بدون هیچ مشکلی به شما نشان می دهد، به این معناست که این تلویزیون مناسب اتاق های گیمینگ تاریک می باشد به این دلیل که رنگ سیاه این تلویزیون عمیق و جوهری به نظر می رسد. این تلویزیون برخی ویژگی های گیمینگ خوبی را داراست.

 

این تلویزیون از پورت hdmi 2.1 پشتیبانی می کند و بدون مشکلی با کیفیت ۴ کی می توانید با ۱۲۰ هرتز بازی کنید. این تلویزیون همچینین از VRR , Free sync , G-Sync , پشتیبانی می کند و زمان پاسخ تقریبا آنی آن باعث کنترل حرکت بسیار نرم برای شما می شود. این تلویزیون در ابعاد متنوعی موجود است. به تازگی فرم ۴۲ اینچی آن عرضه شده که برای کسانی که جای زیادی ندارند فوق العاده است.

 

شما میتوانید تلویزیون های گیمینگ ارزان تر و با کیفیت مناسب نیز پیدا کنید:

 

تلویزیون Samsung QN90B QLED

تلویزیون Samsung QN90B QLED

تفاوت اصلی  تلویزیون Samsung QN90B QLED با LG C2 OLED دارد این است که از صفحه نمایش ال ای دی استفاده می کند به این معنا که با اینکه سطح سیاهی مشابهی را ایجاد نمی کند اما میتواند با پیک روشنایی بالایی که می سازد مناسب برای اتاق های گیمینگ روشن باشد. این تلویزیون هم در اندازه های مختلف موجود است و شما میتوانید آن را در اندازه ۴۳ اینچ با ۱۴۴ هرتز تهیه کنید تا بتوانید تجریه ی گیمینگ خوبی حتی با کامپیوتر های شخصی داشته باشید.

این مدل هم امکانات گیمینگ خوبی دارد از جمله: HDMI 2.1 وپشتیبانی از VRR. حرکات به خاطر وجود زمان پاسخ سریع بسیار نرم دیده می شوند از طرفی این تلویزیون از low input lag پشتیبانی می کند.

 

تعداد زیادی تلویزیون با قیمت متوسط موجود هستند که شما میتوانید از آن ها هم انتخاب کنید:

تلویزیون Sony X90K

تلویزیون Sony X90K

Sony X90K یکی از اون هاست. این تلویزیون قابلیت رقابت خوبی با تلویزیون های سطح بالا دارد در حالی که کیفیت تصویر آن به خوبی آن ها نیست با این حال این تلویزیون به خاطر وجود صفحه نمایش VA با نرخ کنتراست بالا برای رنگ های تیره و همینطور وجود ویژگی full array local dimming برای اتاق های تاریک مناسب است. اگر شما طرفدار بازی با HDR هستید بازی با این تلویزیون ها به خاطر روشنایی بالای HDR برای شما لذت بخش خواهد بود.

این تلویزیون بعضی ویژگی های گیمینگ را نیز دارد از جمله پشتیبانی از HDMI 2.1 که اون رو با سری جدید کنسول ها سازگار میکنه، این تلویزیون از Auto HDR mapping هم پشتیبانی می کنه و با Gsync سازگاره. با این حال از Freesync پشتیبانی نمی کنه که اگر شما پی سی گیمر هستین و کارت گرافیک AMD دارید برای شما مناسب نیست. این تلویزیون کنترل حرکت خوبی داره و به همچنین حاوی input lag هست که یک مقدار از تلویزیون های دیگه بیشتر میباشد.

 

تلویزیون Hisense U8G

تلویزیون Hisense U8G

اگر هنوز هم به دنبال تلویزیون ارزان تری هستید که شامل ویژگی های گیمینگ نشود پیشنهاد ما به شما Hisense U8G می باشد. این تلویزیون برای بازی هم انتخاب مناسبی است. سرعت پاسخ بالایی که دارد باعث میشود که در حرکات سریع تاری کمی را حس کنید.این تلویزیون از FreeSync, G-SYNC (فوروم اچ دی ام ای چیست؟) پشتیبانی می کند.و با ویژگی VRR سازگار است.

همه ی این ها به همراه input lag پایین این تلویزیون را جزو تلویزیون های با تصویر نرم و با سرعت پاسخ بسیار بالا قرار می دهد.این تلویزیون برای بازی با ایکس باکس و پلی استیشن جدید مناسب است زیرا در دو پورت HDMI خود از 4K 120 Hz پشتیبانی می کند.

متاسفانه در بعضی از بازی ها در حرکات سریع یک حالهس ی قرمز علی الخصوص در مود بازی در تصویر دیده می شود. به غیر از آن این یک تلویزیون مناسب برای همه ی مکان هاست که با پیک روشنایی بالا و کنترل عالی انعکاس در اتاق های روشن به خوبی قابل استفاده است. به علاوه به خاطر وجود نرخ کنتراست بالا و ویژگی full array local dimming در اتاق های تاریک هم قابل استفاده است.

تلویزیون Hisense U6H

تلویزیون Hisense U6H

 

اگر شما بودجه ی کمی دارید باز هم میتوانید تلویزیون هایی را پیدا کنید اما ویژگی های تلویزیون ها با رده ی بالا تر را از دست خواهید داد. Hisense U6H یک تلویزیون مناسب با INPUT LAG کم می باشد که تجربه ی گیمینگ قابل قبولی را به شما می دهد.این تلویزیون از FreeSync و (فوروم اج دی ام ای) ولی با  Refresh rate باریکی پشتیبانی می کند. با وجود نرخ کنتراست بالا این تلویزیون برای محیط های تاریک و محیط های نسبتا روشن مناسب است.

متاسفانه با این تلویزیون نمی شود از تمام امکانات کنسول های جدید استفاده کرد به خاطر اینکه پورت HDMI 2.0 دارد و شما محدود به تنظیمات 4K 60Hz خواهید بود.کنترل حرکت این مدل بهترین نیست و همینطور زمان پاسخ آن باعث ایجاد یک رده ی تاری در حرکات سریع خواهد شد. اما با وجود دقت بالا تصاویر بسیار زنده و خوب هستند حتی بدون هیچ تغییر و تنظیمی.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی